000

جمعه، فروردین ۱۴، ۱۳۸۸

اندر حکایات بی و با کامپیوتری !

مدتی بود کامپیوترم خراب شده بود ، سردرگم بودم . روزی بانوی خانه به من گفت : "خجالت نمی کشی اینطوری زانوی غم در بغل گرفتی ، انگار عزیزت را از دست دادی ."
گفتم : " کاش تو می مردی و این خراب نمی شد !"
خلاصه نشان به آن نشانی که بنده یک هفته تمام "غلط کردم " گفتم و او قبول نمی کرد . نه اینه از او بترسم ، خیر فقط خیلی حساب می برم ، آنهم چه حساب بردنی !
یک هفته شدم کدبانو ( که تا حال وظیفه خطیر آشپزی بعهده ام مانده ، مرده شور قابلمه را ببرد که مردم از سابیدن !) خانه را دسته گل کردم ( به به چه نیگویی شده ام که بیا و ببین ) و هرچه ترفند از کتب مدرسین و متخصصین "زن ذلیلی فراگرفتم" را بکار بستم تا روابط عادی شود .
اما گویا هنوز دلخور است که این کامپیوتر برای من کامپیوتر شدنی نیست که نیست . ویندوزش ویستاست ، امانم را بریده ، نمی توانم از سی دی های ایرانی که به تعداد موهای سر دختر کوچکم (خودم که مویی ندارم ! ) از ایران آورده ام و برایم فرستاده اند استفاده کنم که به محض نصب ، صدای بیل گیتس مردم آزار از بلندگوها به گوش می رسد : " بالام جان ، نرم افزار کپی ممنوعه !"
اگر هم بخواهم همه ی آنچه نیاز دارم را بصورت سی دی های اریجینال ( اصلی) بخرم ، بیش از بهای این کامپیوتر خرج روی دستم می گذارد .
کفتم از اینترنت دانلود می کنم ، فعلا امورات بگذرد تا اموات بیل گیتس در گور نلرزند !
چند نرم افزار را دانلود کردم ، بر پدر متقلبین (بجز ایرانی های عزیز و بنده ی مصرف کننده سی دی هایشان ) لعنت ، اینترنت اکسپلورر به محض باز شدن قفل می کند ، هرچه می گردم اکسپلورر را پاک کنم و دوباره نصب کنم ، جایی را نمی یابم ، حتی نمی توانم نرم افزارهای فعلی را پاک کنم .
خلاصه هرچه می کشم از زبان این همسر عزیز و بانوی گرامی است ، یا بهتر که بگویم ترس من ست از زبانش .
گفتم چه کنم با این عیال ، دیدم کاری از من ساخته نیست که منی وجود ندارد ، هرچه هست اوست . نزدیک به دو دهه تلاش برای سرد کردن عشقم نتیجه نداده ، نمی دانم داروی رفع یا حداقل کاهش عشق ساخته اند یا نه ، خاک بر سر پزشکان محقق که برای رفع یبوست شربتی و برای افزایش شهوت قرصی درست کرده اند اما برای تسکین دل عاشق فکری به عقل مبارکشان خطور نکرده .
نگاهی که روزهای اوایل ازدواج به سویش رفت تا از جام شراب چشمانش جرعه ای برای دل تشنه من بیاورد ، در همان خانه چشمانش ماندگار شد تا فقط او را ببینم . همه وجودم را بسویش کشاند و در دامی اسیر کرد که خلاصی از آن در تصور نیست .
همیشه با من است و رهایی ناممکن . نیازی به داشتن عکسش ندارم که خودش با من است ،هرجا که روم و با هرکه باشم . روبرویم و در کنارم .
امروز به او گفتم ، خسته شدم از نبودم ، دمی رهایم کن تا خودم را بیابم .
گفت تو را به بند نکشیده ام ، هر وقت خواستی از آن خود باش .
گفتم پس بکش تا رها شوم ، گفت رهایی که دربندی ، رها نبودی ، بدام نمی اقتادی .
گفتم " پس امیدوارم برات بمیرم .. تا دیگه تو رو نبینم !"
هیچی ، روز از نو و روزی از نو ! باید یک هفته دوباره ختم "غلط کردم " بگیرم !
همه اینها گفتم تا دوستان بدانند غیبتم نه از سر تنبلی ، که بدلیل ور رفتن با ویندوز ویستای مردم آزار است .

۹ نظر:

بهلول گفت...

سمت جدید " کدآقایی "( کدبانویی سابق ) را به شما نبریک و تهنیت عرض نموده و امید است بتوانید از سی دی های ما ایرانی های متمدن و غیر متقلب
استفاده نموده و بتوانید رهنمودهای آغا را در اصلاح الگوی مصرف خود سرلوحه قرار دهید

مانی خان گفت...

فرهاد جان اکس پی کن تا لذت ببری

در ضمن اینروزها همه گرفتار این یک لقمه زبون هستند نباید بل بدی اگر دادی تا آخر باید سواری بدی

ناشناس گفت...

درود فرهاد گرامی
عاق عیال از عاق والدین هم خانمان سوز تره دوست مـن
خلاصه خیلی مراقب خودت باش
:D

کـیانوش

ملا حسنی گفت...

فرهاد جان
بنظر من بهتر است ویندوز را یکبار ریکاوری کنی.
راهش این است که کامپیوتر را روشن کن و قبل از آنکه وارد ویندوز شود یکی از دکمه های اف11 یا در بعضی از سیستم ها اف1 را بزن و سپس خودش می پرسد بک آپ بگیرم یا نه. و اینکار حداقل نیم ساعتی طول میکشد و ویندوز ویستای شما مجددا نصب میگردد و همه نرم افزارهای مزاحم که در کار ویندوز اختلال ایجاد میکردند حذف میشوند و ویندوز بخوبی کار خواهد کرد.

فرهاد گفت...

بهلول عزیز
الگوی مصرف من که فعلا حمایت اجباری از کپی رایت شده . باید بگردم یه راهی برای استفاده از این همه نرم افزاری که روی دستم مانده بکنم

ماین خان گل
هرچه می گشم از این زبانی ست که بی موقع باز می شود

کیانوش گرامی
اگه روزی بنا شد از عاق عیال بنویسم می بینی که چه ها می کشم ، یک پا را از دست همین نفرین زنانه از دست داده ام .

ملا جان
ممنون از راهنماییت ، حتما بکار می بندم

ناشناس گفت...

salam
khodat ra az share windows khalas kon
bia be donyaye opensource wa az liux estefadeh kon
mitawani hame ra free wa legal download koni

آرمین گیله‌مرد گفت...

سلام ...ببخش اما حق داشتند عصبانی شوند و بمانند ... در مورد ویندوز، منکه هنوز حاضر نیستم ایکس پی را نصب کنم و هرگز ویستا ..اگر یک روزی دیگر این دو هزار هم نشود میروم کاملا سراغ اوپن سورس (لینوکس، یونیسک اوبونتو و ...) اینها هم همه دیگر فارسی نویسی دارند و اکثر برنامه ها هم باهاشان کار میکنند ..اما ویستا هرگز

فرهاد گفت...

ناشناس گرامی و آرمین عزیز
من تو همین ویندوز موندم چه برسه به لینوکس و غیره...
تازه نرم افزارها را از کجا پیدا کنم

ممنون بابت راهنمایی

زن زمینی گفت...

امان از دست ویندوز ویستا که هر چه می‌کشیم از دست اوست.
فرهاد عزیر عشقتون همیشه پایدار باشه.
اما خودمونیم:) آخرهای متنت بوی خسته شدن از قابلمه‌شوری میداد:))) اما خیلی قشنگ نوشته بودی... به همسر گرامی سلام برسون بگو ما خوانندگان وبلاگت تضمینت می‌کنیم که دیگه وقت کمتری به کامپیوتر اختصاص میدی

Free counter and web stats