000

شنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۸۷

مارگزیده و سوراخی بنام علیزاده

استقلال تهران در روزی که می توانست برنده بی چون و چرای دربی پایتخت باشد ، با اشتباه قلعه نویی ، پیروزی را از دست داد.
تعویض اکبرپور و به زمین آوردن علیزاده در دقایق پایانی ، اشتباه مکرری ست که گویی مربی مغرور استقلال نمی خواهد باور کند دستش از این سوراخ بارها گزیده شده.
خطای هندی که علیزاده مرتکب شد ، تنها در بازی تفریحی " دست رشته " در پارکها اتفاق می افتد آنهم زمانی که جمعی از دوستان و آشنایان بخواهند اوقات فراغت خود را با شادی و " سربسر گذاشتن رقیب ! " پر کنند .
هنوز ضربه سر علیزاده ( در بازی سپاهان ) را فراموش نکرده ایم که در نهایت شکست آبی پوشان محبوب پایتخت را رقم زد .
در همان بازی ، در صحنه ای علیزاده بدون اینکه از طرف بازیکنی تحت فشار قرار گرفته باشد ، عرض زمین را با توپ طی کرد تا نهایتا خود و توپ از زمین خارج شدند !
این اشتباهات فاحش مسلما تعمدی نیست و نشان از آن دارد که بازیکن مورد علاقه قلعه نویی ، مرد لحظه های حساس و دقایق پرفشار بازی های بزرگ نیست .

استفاده از دست در دقایق تلف شده ( در بازی با پیروزی ) عکس العمی بود ناخواسته و غیرقابل کنترل از بازیکنی که تحمل فشار جو حاکم در بازیهای بزرگ را ندارد.
قلعه نویی برای چندمین بار گزیده شد و افسوس که با توجه به روحیه ویژه وی نمی توان امید داشت تا از این تجارب آشکار برای بازیهای آتی بهره ای برد.
فرار نیکبخت از استقلال ، مهاجرت سامره به کشورهای عربی ، از دست دادن عنایتی ، جذب بازیکنانی که تنها خاصیتشان ، پرکردن لیست بازیکنان است و اصرار به ندیده گرفتن نظرات کارشناسان فوتبال ایران ( نظیر محصص ) قابلیت های فراوان این مربی جوان و جسور را زیر سوال می برد .
اینبار هم استقلال در روزی که می توانست درس عبرتی فراموش نشدنی به قرمزپوشان تهران دهد ، قربانی تفکرات نسنجیده کادر فنی خود شد .
و باز باید نگاهمان به تقویم خشک گردد تا روزی دیگر فرصتی دیگر مهیا شود.

پرسپولیس جست و جان سالم بدر برد . جشن هواداران این تیم پس از ( هر دو ) بازی ( رفت و برگشت ) حکایت تلخی ست برای آنانکه زمانی قرمزپوشان را مقتدر می دیدند و اندوه آبی دوستان نشان از بزرگی تیم همیشه محبوب استقلال دارد .
توقعی که بی جهت بدست نیامده . تفاضل گل استقلال به اندازه مجموع تفاضل گل چهار تیم بعدی ست ( +34 ) .
فاصله 9 امتیازی دو تیم اجازه نمی دهد هواداران پرسپولیس خواب قهرمانی را ببینند .
اختلاف گلهای زده استقلال با رقیب سنتی ( پرسپولیس ) تقریبا به اندازه انگشتان دستها و پاهای مربی قرمزپوشان می باشد .
استقلال بهترین خط دفاعی لیگ برتر را بخود اختصاص داده ( 27 گل خورده ) ، در صورتی که دروازه پرسپولیس تا بدینجا 33 بار به مهاجمان حریف خوش آمد گفته ( شاید در این زمینه باید کسی به عابدزاده یادآوری کند که پیش از شروع بازیها چه قولهایی مبنی بر بسته بودن قفل دروازه داده بود ) .
اشغال رده سوم جدول بیش از آنکه نتیجه توانایی قرمزپوشان پایتخت باشد ، حاکی از ضعف سپاهان ، صبا و پیکان ست .

حیف شد ، نباختند تا تساوی را چون پیروزی عزیز شمارند !

۳ نظر:

ناشناس گفت...

فرهاد جان با آنكه حدس ميزدم كه مساوي خواهد شد بازهم ناراحتم با آنكه چهار دهه است تاجيم باختش را بهتر از تساوي تحميلي هضم ميكنم

ناشناس گفت...

ممنونم از لینک شما در بلاک نیوز

ناشناس گفت...

پـرسپولیس... پرسپولیس... پرسپولیس

>:)

کیانوش

Free counter and web stats