000

پنجشنبه، دی ۰۵، ۱۳۸۷

اگر عیسی به زمین باز گردد ، در ایران !

محمود احمدی نژاد در پیامی بمناسبت کریسمس گفته :
" اگر عیسى مسیح امروز زنده بود، براى اصلاح نظام اقتصادى و سیاسى جهان مبارزه مى کرد. "
اولا عیسی مسیح اصلا و ابدا اهل مبارزه نبود چه رسد تلاش برای تغییر نظام سیاسی.
مسیح در دورانی زندگی می کرد که رومیان با خشونت تمام جان مال مردم را به یغما می بردند . وقتی از او در رابطه با پرداخت خراج به رومیان سوال کردند گفت : پول رومیان را به رومیان بازگردانید !
به عبارت ساده تر ، باباجان این پولی که از شما بعنوان خراج طلب می کنند را به اینها بدهید و تمام !
در تمام دوران زندگی ، مسیح علاقه ای به سردمداران حکومتی از خود نشان نداد و تنها می گفت عشق بورزید و مالیات دهید ، به من ایمان آورید و وظیفه خود را در قبال اربابان به نحو احسن انجام دهید .
مسیح پدیده ای بود برای اوقات فراغت مردم : در این دنیا رنج کشید و به من و پدرم ایمان آورید ، پس از مرگ نزد من خواهید نشست ، بزک نمیر بهار میاد !
البته مسیح تنها سه سال رسالت خود را دنبال نمود و سپس بالای صلیب رفت و بسوی پدر پرواز کرد .
اگر دوران ابتدایی اسلام را هم مرور کنیم ، می بینیم در سالهای ابتدایی نه حرفی از حکومت بوده و نه خشونت و تنبیه ، فقط عشق و محبت و دوستی ، فقط کمک به فقرا .
دعوت اسلام رویگردانی از بتها بود و تسلیم در برابر خدا ، نه صحبتی از قداست پیامبر به میان آمد و نه کلمه ای از باب قصاص و نه تهدیدی از قتل دگراندیشان .

اما به فرض مسیح به زمین بازگردد؟ چه خواهد کرد اگر او این نوبت در ایران ظهور کند !
مطمئنا اگر مسیح بر همان سیاق رفتار نماید خواهد گفت :
ای مردم با ایمان ایران ، پول ایران را به ملاها بدهید ، مبادا به صرف ظلم آنها بر شما ، آنان را نفرین کنید . هرکه از شما را که کور کردند ، بینایش خواهم کرد . هر نوجوانی که اعدامش کنند ، زنده می کنم ، هر آزادیخواهی که به زندان افتد ، برایش دعا می کنم تا در عرش در کنارم بنشیند ، فقط به من ایمان آورید و بس .

رییس جمهور همیشه از همه جا بی خبر ایران که تمامی روایات و مسایل را از دید خود می بیند و چون مهندس است و مسایل را تحلیل می کند ، همواره برداشت فانتزی خود را بیان می نماید ، از مبارزه مسیح بر علیه نظام اقتصادی و سیاسی جهان سخن گفته ، کاش قبل از نوشتن پیام بمناسبت کریسمس ، توجه میکرد که پیروان عیسی مسیح ، چهره ای دیگر از او در ذهن دارند و سخنان احمدی نژاد تنها باعث خواهد شد تا آنها هم بفهمند که این کوچک مرد در خیالات خود آنچنان غرق شده که امیدی به نجاتش نیست .

۲ نظر:

مانی خان گفت...

در هر حال کریسمست مبارک

ناشناس گفت...

من که فکر میکنم این آقای مهندس که مانند وزیرش «کردان» مدرک گرفته تنها از سر معده سخنوری می نماید...

Free counter and web stats