000

دوشنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۸۶

قانون مجازات اسلامی

ماده 419 : ديه قطع انگشتان هر دست تنها تا مچ پانصد دينار است .

ماده 429 : كندن ناخن بطورى كه ديگر نرويد يا فاسد و سياه برويد ده دينار و اگر سالم و سفيد برويد پنج دينار است.

ماده 436 : ديه ورم كردن دو بيضه چهار صد دينار است و اگر تورم مانع راه رفتن مفيد شود ديه آن هشتصد دينار خواهد بود.

ماده 439 : شكستن استخوان نشيمن گاه (دنبالچه) كه موجب مى شود مجنى عليه قادر به ضبط مدفوع نباشد ديه كامل دارد و اگر قادر به ضبط مدفوع باشد و قادر به ضبط باد نباشد ارش (1)پرداخت خواهد شد.

ماده 478 : هر گاه آلت رجوليت مرد از محل ختنه گاه و يا بيشتر قطع شود ديه كامل دارد و كمتر از ختنه گاه به نسبت مساحت ختنه گاه احتساب مى گردد و به همان نسبت از ديه پرداخت خواهد شد .
ماده 479 :
هر گاه آلت زنانه كلا"قطع شود ديه كامل دارد و هرگاه يك طرف آن قطع شود نصف ديه دارد.

متهم:آقای قاضی من دینار زمان پیغمبر را از کجا بیارم؟

قاضی: از موزه ها بخر یا از سازمان حفظ میراث فرهنگی یا از بازارسیاه و قاچاقچیان عتیقه جات!!

------------------------------

منظور از ارش ، احتمالا همان چوب پنبه است!

۶ نظر:

ناشناس گفت...

باور نکردنیه...اینا اسلام نیست اینها بربریت زمانه پیغمبر که فقط اسم اسلام رو به خودش گرفته. متوجه شدم که در این موادی که ذکر شده بود پول به دینار بود آیا اینها قوانین کشور عربستان هست یا در ایران هم اینگونه قوانین مسخره اجرا میشه؟
صد البته که اسلام این نیست اما متاسفم برای این دسته از حیوانات که اسلام را اینگونه تحریف و معنی کرده اند. با شناختی که من از اسلام دارم...دین اسلام اصلا مجازات نداره. تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز!!!

ناشناس گفت...

اسلام را زنده نگه داريم که با زنده نگه داشتن اسلام، آخوند مفت خور را زنده نگه داشته ایم

عمو اروند گفت...

ارش، عددی کسری‌است که در صورت آن, تفاوت قیمت جنس صحیح و عیب‌داررا در روز قیمت‌گزاری نوشته و در مخرج آن کسر، قیمت سالم جنس را می‌نویسند حاصل این کسر اگر ضرب‌در قیمت روز جنس در روز وقوعد عقد شود، ارش بدست می‌آید.
آقا فرهاد می‌بینی که یک قاضی باید علاوه بر تسلط به علم حقوقع از ریاضی هم بهره‌مند بوده و مضافن اطلاع کاملی از قیمت الت تناسلی مردان و زنان در روز وقوع عقد و پس وارد شدن صدمه به‌آن هم داشته باشد، تا بتواند قضاوت درستی بکند.

ناشناس گفت...

ای کسانی که ادعایتان می شود ، ابتدا از معنی نوشته ای که می خوانید سر در بیاورید بعد نظر بدهید
جناب محمد علی که فکر می کنی از اسلام شناخت داری اگر یه نفر بخواهد از اسلام شناخت داشته باشد باید اول بتونه معنی یه نوشته ساده مثل متن بالا رو بفهمه
اگه یه ذره دقت کنی اینایی که نوشته مجازات نیست بلکه دیه است مثلا اگه جنابعالی انگشتان دست یه بدبختی رو به عمد قطع کنی و اون بنده خدا تقاضای قصاص نکنه (که اگر تقاضای قصاص کند حق دارد) باید پانصد دینار بپردازی. که البته نیازی به خریدن آن از موزه نیست، می تونی به پول زمان خودت بپردازی ((چیه نکنه انتظار داری اون موقع پیامبر به پول تمام کشورها در همه اعصار مبلغ دیه رو اعلام می کرده))

ناشناس گفت...

مهدی گرامی
مشکل همینجاست که الآن در ایران ریال ملاک است و نه دینار
بحث بر صر قانون پیامبر نیست که شاید این قانون در زمان خود پیشرو بوده ف اما اکنون ما در این زمان و در ایران همان مفهوم را حاکم می بینیم
قوانین جزایی میبایست بنا به شرایط زمانی و مکانی تفییر کنند و دگم اندیشی در این رابطه به انجماد فکری قانون نویس امروزی اشارت دارد

ناشناس گفت...

آقا مهدی
پیغمبر لازم نبود اینکار رو بکنه ولی محتهد اصلا شغلش اینه که احکام رو بروز کنه
اما این مفتخورها همین یک وطیفه رو هم انجام نمیدند

Free counter and web stats