000

پنجشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۳

کرد ها حق دارند به کرد بودن خود افتخار کنند.


جامعه مظلوم کرد از همه سو مورد ستم و ظلم قرار دارد . سالهاست از سوی جمهوری اسلامی ، عراق ، سوریه و ترکیه سرکوب می شود . این روزها تنها نیروی موثر در مقابله نفر به نفر با داعش کرد هایی هستند که حتی در مناطقی که با داعشی ها درگیر شده اند ، به رسمیت شناخته نمی شوند.
ظلمی که از سوی جامعه جهانی بر این مردم می رود نابخشودنی ست . گویا جان این مبارزان مورد معامله دولتهایی ست که خود وعده به عمل داده بودند :

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: ما هیچگاه اجازه نمی‌دهیم منطقه "کوبانی" واقع در شمال سوریه به دست داعش سقوط کند. 11 مهر
احمد داوود اغلو نخست وزیر ترکیه می‌گوید کشورش آماده هرگونه اقدام از جمله اعزام نیروی زمینی برای مقابله با گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در سوریه است، چنانچه جامعه جهانی پایبندی خود را به برکناری نظام بشار اسد، اعلام کند. 15 مهر ماه

رجب اردوغان ، رییس جمهور ترکیه : کوبانی در معرض سقوط قرار دارد 16 مهر ماه

جنیفر ساکی ، سخنگوی دولت امریکا : نمی گذاریم شهر کوبانی سقوط کند 
جان کری : ستادهای فرماندهی و زیرساخت‌های گروه دولت اسلامی اهداف بمباران های اولیه ما بود تا توانایی این گروه برای جنگ را تضعیف کنیم نه فقط توانایی جنگی‌اش در کوبانی بلکه در سراسر سوریه و عراق.

در حالی ترکیه و امریکا مشغول معامله بر سر کوبانی و کرد ها هستند که هر دقیقه به قیمت جان مبارزان کرد در حال سپری شدن ست .
ترکیه که هزینه های فراوانی برای جانشین بشار اسد متقبل شده ، سعی میکند تا از این آب گل آلود ، ماهی بگیرد.
امریکا هم برای پرهیز از کشته شدن سربازانش ، تلاش میکند تا سربازان ترکیه و عرب را وارد ماجرا کند و به همان حملات هوایی بسنده نماید.

. در این میان آنچه البته به حساب ناید ، کردهایی هستند که هیچگاه رسمیت نداشتند و ندارند ولی تا پای جان مبارزه می کنند و موثرترین نیروی مدافع در برابر تهاجم وحشیانه داعشی ها هستند . کافی مقایسه کنیم از نبرد سربازان عراقی با داعشی ها ، سربازان عراقی که وظیفه حفاظت از مردم و شهرها بر عهده شان بود ، به محض دیدن داعشی ها ، سلاح بر زمین گذاشتند و فرار کردند تا داعش  با همان سلاح ها به جان مردم بیفتد .

کردها حق دارند به کرد بودن خود افتخار کنند ، همانگونه که ما هم به آنها افتخار می کنیم .

۱ نظر:

خلیل گفت...

سلام،

اونها تاوان استقلال رای خود را می پردازند؛

نه به امریکا

نه به ترکیه

نه به گروه های داخل سوریه

حالا باید حالشان گرفته شود!!!!

تا به امریکا بگویند خوش آمدی.

Free counter and web stats