000

چهارشنبه، مهر ۳۰، ۱۳۹۳

اعتراف مجلس شورا : عاملان اسیدپاش همان آمران به معروف هستند .

در حالی که در اصفهان اخبار اسید پاشی به روی زنان به امری روزمره تبدیل شده و حکومت هنوز اقدام عملی موثر علیه متجاوزان به حقوق مردم انجام نداده ، مجلس با تصویب و اضافه نمودن ماده ای به طرح امر بمعروف و نهی از منکر ، عملا اعتراف کرده که عاملان اسیدپاشی همان آمران امر به معروف هستند !
مجلس ( مسجد ) شورای اسلامی ماده ای را به طرح امر به معروف و نهی از منکر اضافه نمود که هیچکس حق ندارد تحت عنوان عامر به معروف یا ناهی از منکر اقدام به قتل یا ضرب و جرح نماید :
به موجب ماده 6 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در جلسه‌ علنی امروز مجلس تصویب شد هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افترا، ضرب، جرح، و قتل مبادرت کند."
تصویب چنین طرحی در چنین زمانی نشان می دهد که مسئولان بخوبی می دانند افرادی که اقدام به اسید پاشی می کنند چه کسانی هستند و با چه انگیزه ای به خود اجازه می دهند تا در روز روشن و ملا عام اعمال تروریستی خود را در نهایت آرامش انجام دهند.
از سوی دیگر با توجه به آنکه قانون " عطف به ما سبق " نخواهد شد ، قضات رسیدگی کننده به این موضوع ( به فرض دستگیری مجرمان ) اجازه خواهند داشت تا آنها را مورد عفو قرار دهند !

دراین میان دو نکته قابل تامل وجود دارد :
1. در زمان رای گیری برای تصویب ماده فوق ( ممنوعیت قتل و ضرب و جرح توسط آمران بمعروف ) 13 نماینده رای مخالف دادند و 3 نماینده هم رای ممتنع !
بعبارت دیگر ، حداقل 16 نفر از نمایندگان معتقدند ( عملا اعتراف نموده اند ) که قانونا باید دست آمران بمعروف را باز گذاشت تا جایی که حق داشته باشند اقدام به قتل کنند !
این رویکرد وقتی هولناک تر می شود که بدانیم آمران به معروف عضو هیچ دستگاه اجرایی قانونمندی نیستند و طبیعتا نه دوره ای دیده اند و تعهد به رعایت حقوق قانونی شهروندان را دارند.
2. درحالی که سربازان گمنام ( اما پولدار ) امام زمان در چشم بهم زدنی جاسوسان وعوامل نفوذی کشورهای دشمن را شناسایی و دستگیر می کند ، جای تعجب دارد ( شاید هم ندارد ! ) که هنوز تروریست های اسید پاش ( بخوانید مجریان جناح تندروی حکومتی ) آزادانه در خیابانهای شهر اصفهان سوار بر موتور و گالنی اسید در دست بدنبال قربانی بعدی خود میگردند .

۲ نظر:

خلیل گفت...

سلام،

ا ین داستان دم دراز دارد و سر دراز نیز.

ضمنن ربات یاب را روشن تر و درشت تر بنویس آقا فرهاد

فرهاد گفت...

خلیل عزیز ، این ربات یاب کار من نیست ، کار سایت باید باشه

Free counter and web stats