000

جمعه، آذر ۰۱، ۱۳۸۷

ادعای مدیریت جهان و رفع مشکلات اقتصادی دنیا !

خبر کوتاه است ، آنقدر که شاید در نظر اول درخور تامل نیاید :
ایران برای توسعه فاضلاب چند شهر بزرگ خود ، در پی دریافت وام از بانکهای جهانی ست !

من نمی فهمم کشوری که برای سریلانکای بی نفت پالایشگاه ! و نیروگاه میسازه ، کشوری که میلیاردها دلار به کلمبیا و ونزوئلا بخشیده ، کشوری که جزائر ناپیدا در افریقا و ممالک بی اثر در امریکای لاتین و بالاخره هرجا که حاضر به دعوت ازرئیس جمهور بودند را از دلارهای نفت یکصد دلاری بی نصیب نگذاشته ، چطور امروز باید برای فاضلاب شهرهای خودش دست به سوی بانکهای خارجی دراز کنه !

به فرض دریافت وام از بانکهای خارجی ، کاش یک نفر به احمدی نژاد بگه که خزانه این بانکها ، صندوق ذخیره ارزی ایران نیست که بی حساب پول برداره و به کسی حساب پس نده ، باید پول آنها را داد و البته با بهره های سنگینش !

جالبه که قیمت نفت امروزه به 50 دلار رسیده و دولت احمدی نژاد تقاضای وام کرده ، اگر قیمت نفت از این هم کمتر بشه ، احتمالا جناب رئیس جمهور وادار به فروش بخش هایی از ایران خواهد شد ، بخشش سهم ایران از خزر و مدارا با شیخ نشینهای حاشیه خلیج فارس که دائما نسبت به جزایر ایرانی گزافه گویی می کنند ، " شاید مثال چراغ از بهر تاریکی نگهدار " باشد !

آن موقع که جیک جیک مستونت بود ، فکر زمستونت نبود ؟

۳ نظر:

آرمین گیله‌مرد گفت...

سلام ... بستگی دارد کي، کجا و چطور ميشود خورد. گاهی برای ديگران (کشورها و ملل ديگر) خرج کردن نان بیشتر دارد و گاهی وام گرفتن ....

ناشناس گفت...

برادر حیرانی (ع)
با درود به روان پاک طیبه شهدای اسلام بخصوص رئیس جمهور مکتبی ما احمدی نژاد که بوی رجایی را هم می دهد !
ظاهرا شما از اقتصاد اسلامی خبر ندارید همانطور که اقتصاددانان بزغاله ! در ایران بی خبرند !
ساختن یک پالایشگاه صد میلیون دلار می خواهد و همینطور دیگر پروژه ها
اما ساختن فاضلاب در تهران و شهرها مقوله دیگری است ! ببینید فاضلاب مربوط به خطوطی است که در آن انواع محصولات انسانی و حیوانی در آن جریان دارد یعنی به نوعی بوی رجایی را اشتشمام می کنید و حالا شما حساب کنید که اگر این بو بخواهد برای تمام ایران باشد چه هزینه ای دارد ! این یعنی به معنای گند زدن به تمام ایران است !
فکر نمی کنید که کثافت زدن به تمام کشور مستلزم هزیته زیادی است که از عهده صندوق ذخیره و تنخواه آغایون بر نمی آید !

ناشناس گفت...

فرهاد جان زمانی که قیمت بالا بود حیف و میل کردند و شنیدم که بودجه سال آینده را به حساب نود دلار برنامه ریزی یا پیش بینی کرده اند که وحشت من از این نزول بهای نفت میباشد که دودش تنها به چشم مردم غیر خودی میرود اما وام امیدوارم ندهند که هزینه تنها چیزی که نخواهد شد فاضلاب است مانند آنهمه کمک ها که هنوز رلرله رده ها آواره اند.

Free counter and web stats