000

سه‌شنبه، آبان ۲۳، ۱۳۹۱

گفتگو با شادی امین

مسئله دگرباشان ( همجنس گرایان ) از دید بسیاری موضوعی ممنوعه ست . نه فقط مذهبیون که حتی جمع کثیری از روشنفکرن داخلی و خارجی تلاش می کنند تا آزادی های حقه این جماعت همیشه مورد ستم را انکار کنند . نمونه بارز آن تلاش جمعی و گسترده طیف های مختلف سیاسی و مذهبی در فرانسه ست .
اگر حقیقتا به آزادی های فردی اعتقاد داریم ، باید بپذیریم که این افراد باید اجازه داشته باشند تا آنگونه که خود می خواهند زندگی کنند حتی اگر سیاق زیست و زندگی آنها مورد تایید ما نباشد و حتی اگر هرگز آرزو نکنیم چون آنان زندگی کنیم .

آنها انسان هایی هستند کاملا طبیعی ، بدون هیچ انحراف جنسی یا میل به خشونت ! 
باید مرزی بین منحرفین جنسی و انسانهایی که بجهتی کاملا طبیعی از نوع دیگری از زندگی لذت می برند ، بدون اینکه خدشه ای به حریم کسی وارد کنند .

باید بپذیریم که هیچکدام ما معلم اخلاق یا پیامبر نیستیم که تصور کنیم اجازه داریم نوع نگرش خود را به همه انسانها دیکته کنیم یا از دگر اندیشانی چون اینان متنفر باشیم !

باید بین دگر باشان و اوباشان ( منحرفین جنسی ) تفاوت بگذاریم درست مانند خودمان با اوباشانی که میل جنسی خود را با تجاوز ارضا می کنند !

دگرباشان انسانهایی مظلوم و مهربان هستند که با همه هتک حرمتها ( حتی در جوامع مدرن غربی ) به زندگی خود ادامه می دهند و تنها خواست آنها این ست که به آنها هم به چشم انسانهایی طبیعی و قابل احترام نگاه شود .

تلویزیون ایرانیان برلین در همین زمینه گفتگویی با خانم شادی امین انجام داده ، صحبت های منطقی و متین خانم امین می تواند دید بسیاری از تنگ بینان را وسعت بخشد .



۴ نظر:

خلیل گفت...

سلام،

دگر باشان هستند؛ چه بخواهیم چه نخواهیم. پس بهتر است به زندگی خصوصی افراد کاری نداشته باشیم.

ناشناس گفت...

نقل قول از شما:
<>
- دوست گرامی، بحثِ مذهبی و غیر مذهبی و روشنفکر و ... نیست، موضوع اینه که همین خانمهای لزبین که ادعا میکنن به مرد نیازی ندارن، همه چیزشونو از مردها دارن! همین امنیتی که دارن، همین تکنولوژیهایی که دارن استفاده میکنن و از خودشونم نمیپرسن که از کجا اومده، همۀ اینها رو از مردها دارن، درحالی که خودشون نه چیزی اختراع کردن که مردها استفاده کنن و نه جانشون رو به خطر انداختن که امنیت مردها رو تامین کرده باشن! مسأله اینجاست که یه گروه بشکل یکسویه و یکطرفه از گروه دیگر منفعت میبره و تازه مدعیه که هیچ نیازی به اون گروه نداره! این از لزبینها؛
و در مورد گِی هم فقط اینو بدون که اگه این نوع رابطۀ جنسی قبحش بشکنه و تبدیل به یه امر عادی بشه، اونوقت چه بخوایم و چه نخواهیم آمار تجاوز جنسیِ مرد به مرد بشدت فزونی خواهد یافت و سر به فلک خواهد زد! و تجربه نشون داده که معمولأ مردهایی که بهشون تجاوز جنسی میشه، همینها بعدها یک نفر دیگر رو مورد تجاوز قرار میدن و بدین وسیله عقدۀ خودشونو تخلیه میکنن!
دوست گرامی، لطفأ قبل از اینکه از جامعه شناسان و اندیشمندان رو هموفوب خطاب کنی و از یه عده همجنسگرای مریض و تازه به دوران رسیده حمایت کنی، قبلش برو دیدگاهها و نظرات اون هموفوبها رو جویا شو تا بفهمی که مخالفت اونها با همجنسگرایی بی دلیل و بی حکمت نیست!

ناشناس گفت...

در ضمن اون نقل قول شما که بهش اشاره کردم این بود:
"نه فقط مذهبیون که حتی جمع کثیری از روشنفکرن داخلی و خارجی تلاش می کنند تا آزادی های حقه این جماعت همیشه مورد ستم را انکار کنند . نمونه بارز آن تلاش جمعی و گسترده طیف های مختلف سیاسی و مذهبی در فرانسه ست."
(توی کامنت قبلی داخل دوتا گیومه گذاشته بودم، بخاطر همین وبلاگ نمایش نداد)

ناشناس گفت...

شادی امین اگه راست میگه، به این سوال پاسخ بده که چرا فمینیستها در همه ی زمینه ها خواهان استقلال از مردها هستن بغیر از علم و دانش!؟! چرا خود شادی امین کلمه ای درباره همین موضوع صحبت نکرده؟!!

Free counter and web stats