000

جمعه، بهمن ۰۹، ۱۳۸۸

حفظ نظام به قیمت خون مردم معترض !

در مطلبی نوشتم که کروبی هم مثل خاتمی و موسوی به مردم پشت کرد .
برخی دوستان با تحلیل هایی ( از جهت صحت قابل قبول اما از جهت سلامت مردود ) نظر بر این داشتند که موسوی و کروبی سعی می کنند تا خامنه ای را از باند تندرو جدا سازند تا با هزینه ای کمتر بتوانند احمدی نژاد و باند قدرت را به زیر کشند و با مبارزاتی مدنی (!) در طی سالهایی چند نهایتا حکومت را دستخوش تغییرات بنیادین نمایند . هرچند این تحلیل بدرستی گویای جریان پشت پرده ای ست که فضای سیاسی ایران را آبستن حوادث بسیاری نموده ، اما اصل ماجرا به قوت خود باقی ست : آنانی که ادعای رهبری جنبش سبز را دارند ، از مردم جدا شدند !
مشخص شد که با تکیه به بیانیه ها و سخنان این عده نمی توان امید به بهبودی اوضاع کشور داشت که صنم آرزومندان ، سجده کننده بتی یاسمن کش ست .
مردم در روزهای ابتدایی اعتراض خواهان ابطال انتخابات و حذف احمدی نژاد بودند اما به تدریج و بویژه با ریخته شدن خون جوانان و اعمال جنایات از سوی حکومت ، سطح مطالبات مردم نیز به تبع آن بالا رفت و اینک آنچه از شعارهای مردمی که در خیابان خون می دهند و با مزدوران حکومتی مقابله می کنند ، بر می آید چیزی نیست جز حذف مقام ولایت فقیه و تغییر حکومت دینی .
دقیقا بهمین دلیل موسوی و کروبی و خاتمی احساس خطر کرده اند ، چه آنها بدرستی می دانند در صورت تغییر رژیم ، جایگاهی در حکومت آتی ایران نخواهند داشت .
در آخرین مصاحبه کروبی با روزنامه ای انگلیسی زبان ( منتشر شده در سایت رادیو فرانسه ) وی به صراحت از شعارهای مردم تبری می جوید و امیدوارانه به فردایی می نگرد که نه تنها مقام ولایت فقیه ، که حتی شخص خامنه ای بعنوان رهبر در آن جایگاه خود را حفظ خواهند کرد . و این یعنی نادیده گرفتن خواست مردم و تن دادن به توصیه ( حکم ) رهبری که دستش به خون مردم آغشته شده .

بنابراین با احترام به عقاید و آرای دوستانی که صحبتهای کروبی و موسوی را به استراتژی سیاسی معقول تعبیر می کنند و امید دارند تا این سیاست بتواند خامنه ای را وادار به دوری از باند قدرت نماید ، باید عرض کنم ، مشکل اصلی قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ست و با این ترفند ها شاید ( شاید ! ) بتوان مصباح یزدی و احمدی نژاد و سران سپاه را از مدیریت کشور حذف نمود اما چه تضمینی ست تا در آینده به آرای مردم بها داده شود ؟
بایستی با دیدی منطقی به قوانین حاکم و رایج ( بویژه قانون اساسی مطلوب کروبی و موسوی و خاتمی !) نگاه کرد . در این مجموعه قوانین هیچ نقشی برای مردم در نظر گرفته نشده و مردم در چنین حکومتی فقط باید دعا کنند تا شخص رهبر مثلا پسر خدا یا پسر پیامبر باشد تا بتواند با نادیده گرفتن اختیارات بی حد و مرزش ، آرای مردمی که در قوانین به هیچ انگاشته شده اند را به قدرت حکم حکومتی خویش جاری سازد . دعایی که در طول تاریخ از سوی هیچ مقام و فرماندهی اجابت نشده که اگر می شد ، فرمانده و رهبر می بایستی حکم به عزل خویش می داد !

امیدوارم دوستان بار دیگر به صحبتهای کروبی و بویژه مصاحبه وی با روزنامه انگلیسی (خبر در سایت رادیو فرانسه ) توجه نمایند تا دریابند همانگونه این شیخ صریح اللهجه بیان نموده : هرجا خطری برای نظام جمهوری اسلامی احساس شود ، عوامل حکومت ( اعم از حاکم و محکوم ) یک دل و یک صدا معترضان را خاموش خواهند کرد !
باید از کروبی ممنون بود که چنین بی غل و غش و صریح امید امیدواران را به یاس تبدیل نمود و چشم همه را باز کرد تا بدانند در این راه پر خطر ، مردم ناخدای کشتی ایران هستند که باید به تنهایی این کشتی بحران زده و مورد دستبرد دزدان دریایی قرار گرفته را به ساحل سلامت رسانند .
تا همینجا هم مردم آبرویی به همه ما ایرانیان بخشیده اند و وظیفه مایی که نمی توانیم در اعتراضات داخلی مردم همراه آنها باشیم این ست که صدای مظلوم وطن را به پهنای کره زمین و به بلندای آسمان منعکس کینم .
______________________________
نتیجه بیانیه موسوی و نامه خاتمی و سخنان کروبی : شروع اعدامها ، ترور و ....
تصور می کنند مردم پشتشان خالی شده ، آنقدر سوی چشمشان محدود است که نمی بینند مردم بدنبال هدف جدیدی هستند که از اهداف سیاستمداران کهنه کار جمهوری اسلامی فاصله ای بعید دارد . اعدامها هر روز فاصله مردم با بیت رهبری را کم می کند ، دور نیست زمانی که مشت مردم ، درب خانه خامنه ای را از جا برکند و رودررو با رهبر مزدوران حرف خود به کرسی نشانند .

۳ نظر:

فرید گفت...

از اول هم این 3 نفر نقش ترمز در مفابل رادیکالیزه شدن حرکات مردم را به عهده داشتند ولی مردم از آنها به عنوان پل استفاده کردند و الان هم که مردم از پل سرنگونی خواهی گذشته اند و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را محوری کرده اند چه بهتر که این ترمزکان خودشون رو لو دادند.

ناشناس گفت...

پیشنهادی موثر برای ۲۲ بهمن برای کسانی‌ که به هر دلیلی‌ نمیتوانند در راهپیمایی سبز شرکت کنند . می‌توان با تهیه بادکنک‌های سبز رنگ و پرکردن آنها با گاز هلیوم (و یا گاز خانگی در صورت رعایت احتیاط) و به هوا فرستادن آنها در زمانی‌ مشخص ندای جنبش سبز را به مسالمت آمیز‌ترین و بی خطر‌ترین وجه نشان داد. می‌توان این کار را بین ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر روز ۲۲ بهمن انجام داد و در صورت کمبود بادکنک به رنگ سبز میتوانید از اسپری سبز جهت رنگ نمودن بادکنک‌های به رنگهای دیگر استفاده کنید. نکتهٔ مهم اینست که بادکنک تا ارتفاع قابل دید از نقاط مختلف شهر، بالا رود. و اما فواید این کار:
۱- یک حرکت اعتراضی بی‌ سرو صدا است. همچون تظاهرات سکوت بعد از انتخابات.
۲- هیچگونه خطری متوجه انجام دهنده نخواهد شد. و کسانی‌ که به هر دلیل از حضور در تظاهرات تا کنون معذور بودند به راحتی میتوانند حتی از حیاط منزل خود ‌ در این حرکت شرکت کنند.
۳- حکومت هیچ بهانه‌ا‌ی برای متهم کردن جنبش سبزبه خشونت نخواهد داشت.
۴- خط بطلان بر ادعای واهی حکومت مبنی بر اینکه طرفداران جنبش سبز تعداد قلیلی هستند خواهد کشید و مشاهده میلیونی بادکنک‌های سبز در آسمان شهر آنها را به وحشت خواهد انداخت.
۵- همهٔ مردم از تمام نقاط شهر میتوانند شرکت کنند و به دلیل همین گستردگی, قدرت هرگونه عکس العملی از نیروهای دولت کودتا سلب خواهد شد.
۶- می‌توان بر روی بادکنک‌ها شعار نویسی هم انجام داد.
۷- همهٔ خبرنگاران داخلی‌ و خارجی‌ براحتی قادر به پوشش این واقعه خواهند بود.
همانگونه که ذکر شد این حرکت به عنوان یک حرکت پشتیبانی‌ برای تظاهرات مردمی جنبش سبز در خیابانها می‌باشد و قابل اجرا در تمامی‌ شهر‌های ایران عزیز خواهد بود. لطفا در ارسال این مطلب به دوستان خود ما را همیاری کنید.
پس وعدهٔ ما ۲۲ بهمن از ساعت ۱۱ صبح الی‌ ۱۲ ظه

ناشناس گفت...

والله شما ها از راستی ها بد ترین اگر به قدرت برسید
بابک معماری

Free counter and web stats